_
KontaktFranchiseFAQspace space Topbue
stiplet linie
LogoFest&SjovKunstnerklubForumOpskrifterOm SøstreneNyhedsbrevButikker

pellemus
22. maj 2007, 12:32

Kan det virkelig passe, at den med størst familie skal vinde?
Der er altid nogle udmærkede malerier med i konkurrencen, men i år har vinderne været ganske forfærdelige.
Kustodens valg har været ok, men kan det virkelig passe at et billede uden indhold eller teknik skal kunne vinde?
Det er pinligt!
jytte green
5. juni 2007, 20:51

Det afhænger vel af øjnene, der ser. Sådan er det med kunst.
Christel
8. juni 2007, 10:11

Slap nu af, Pellemus. Vores familie består af 3 personer inklusive mig selv. Ingen af de øvrige to familiemedlemmer har nogensinde stemt på mine billeder. Alligevel har det været muligt, at et af mine billeder er blevet månedens vinder.
pellemus
8. juni 2007, 11:07

Joh Christel, men dit maleri er da i det mindste teknisk fremragende (omend kunstnerisk ''tynd''). Mange andre vindere har intet at byde på, hverken kunstnerisk eller teknisk - det må du da give mig ret i...
Lwnn
8. juli 2007, 12:31

Hvordan kan du sidde og kritisere andres billeder som kunstneriske tynde og mgl. teknik ... Stedet er for ALLE og ikke kun for dem som har lært sig færdighederne, og billeder er billeder og kan være smukke og unikke uanset om du er proff. eller begynder. Fordi du er udlært betyder det jo ikke automatisk at du har sjælen med i dine billeder ... Vel -
pellemus
8. juli 2007, 13:43

Læs mit indlæg igen . Jeg kritiserede vinderbillederne, og skrev samtidig at andre billeder var ganske udmærkede. Selvfølgelig er stedet for alle, det ved jeg da godt - det har intet med min kritik at gøre. Jeg kritiserer når det er beretiiget, hvis man ikke kan tage det skal man undlade at udstille, for det er vel kritik (og helst positiv) vi alle fisker efter - ikke sandt?!
pellemus
8. juli 2007, 13:46

Og nu jeg er i gang med at kritisere vinderbilleder, så er Junis billede da meget fint - blot er det en KOPI af Anette Andersen. ... men det kan selvfølgelig tænkes at kunstneren er selvsamme, blot under pseudonym.
Lwnn
8. juli 2007, 13:55

Hej igen, Jeg har også siddet og kigget på vinderbillederne og det er heller ikke alle jeg har fundet pæne eller unikke, og egnet til at vinde, men som Jytte Green skriver er det øjnene der ser.

Jeg kan kun give dig ret at stedet er fint for positivt kritik og ideér.

Jeg har også bemærket at du og andre har påpeget kopi malerier. Det er jeg heller ikke tilhænger af man giver sig i kast med. Jeg kan dog gå med til man finder inspiration i andres billeder hvorefter man så laver sine egne billeder, men direkte kopier er ikke godt.
Smutter lige ind og ser på dine billeder. Mine er endnu ikke blevet godkendt og jeg ville også gerne have plads til mere end 5 billeder.
Lwnn
8. juli 2007, 14:06

Hvad skal jeg søge på for at finde dine billeder ?
pellemus
8. juli 2007, 16:58

Jeg har ikke billeder herinde mere. Jeg blev træt af evindelige tekniske problemer og at "der ikke sker noget". Istedet kigger jeg sporadisk forbi nu og da. Hvis et websted som dette skal være interessant, så er man nødt til at lægge sjæl i det, men det var tilsyneladende ikke Grenes hensigt. Hvis du vil se hvad jeg laver (og måske rakke det ned ;o) ), så har jeg en hjemmeside: www.flenstedkunst.dk (PS Jeg hedder Steen). Jeg ser frem til at se dine billeder - giv mig et praj når de er klar.
Lwnn
8. juli 2007, 17:07

Hej Steen, Jeg vil gå ind og kigge, men jeg har nu ikke tænkt mig at rakke noget ned, men jeg vil da gerne fortælle hvordan jeg opfatter det, mange hilsener Lilli
Lwnn
8. juli 2007, 17:14

Jeg kan rent faktisk godt lide dine billeder. LYSET er helt fantastisk og jeg synes dine runde former er flotte, men LYSET er det jeg falder for. Flere af dine "boliger" er også flotte, men jeg kan bedste lide dine landskabs malerier. Et står klart i min errindring lige nu, og det er grønt med flot lys runde træer bakker og så LYSET ....
Man kan godt se I begge har malet i mange år.
pellemus
8. juli 2007, 17:32

Tak for ordene Lilli. Lys er vigtig, det finder man hurtigt ud af. Holdbarhed er en anden faktor som er noget sværere at ramme samt definere. Der er jo ikke noget ved lyset, hvis det hænger en ud af halsen efter 3 dage på væggen. Men sådanne ting må vi jo alle tumle med! Jeg ved ikke om du er nybeynder eller ej, men HVIS du er, så lade mig give dig eet råd, som for mig står for det aller vigtigste: "Vær modig!". Lyder simpelt, men man skal MENE sit mod. Vær ALDRIG bange, heller ikke for at ændre eller overmale et område man synes var skidegodt. Hvis du har det mod, så kan du opnå hvad du vil - nåja, når du også lige har lært håndværket! Jeg kan anbefale at man prøver at male efter en flok bajere, så ligger modet nærmere.
Lwnn
8. juli 2007, 17:43

Hej Steen, Jeg har ikke lavet mange billeder endnu. Jeg begyndet for mange år siden, men gik så i stå igen, men jeg har lagt 3 af mine billeder på min personlige hjemmeside, og yderligere 4 er på vej, men jeg mangler lige at få taget mig sammen til at få taget nogle billeder af 3 af dem og få det sidste færdigt.
http://home16.inet.tele.dk/lwnn/
pellemus
8. juli 2007, 18:04

Skrap læsning, hold da op! Lige et teknisk råd: Bland lige dele Pariser blå, Alizarin Rød (Kraplak) og Rå Umbra. Brug blandingen istedet for sort. Brug i det hele taget aldrig sort, det er så mat og livløs. Elefanten er ok Lilli... pånær det sorte ;o)
pellemus
8. juli 2007, 18:06

Skrap læsning, hold da op! Lige et teknisk råd: Bland lige dele Pariser blå, Alizarin Rød (Kraplak) og Rå Umbra. Brug blandingen istedet for sort. Brug i det hele taget aldrig sort, det er så mat og livløs. Elefanten er ok Lilli... pånær det sorte ;o)
pellemus
8. juli 2007, 18:07

Lwnn
9. juli 2007, 00:24

Tak for det gode råd. Jeg kan godt se hvad du mener når jeg kigger på det nu. Jeg kan da heldigvis male det over med den blanding du har foreslået.
Jeg lægger 3 billeder mere på i morgen - formentligt - måske du vil give dit besyv med på dem også - bare sådan måske ?
webmaster
17. juli 2007, 14:38

Hej.

En lille kommentar til denne debat:

Det er jo dem der får flest stemmer der vinder, det er udgangspunktet for konkurrencen. Om man så er enig i folks smag eller ej, det er jo en anden sag.

Hilsen webmaster
pellemus
17. juli 2007, 19:05

Tak, webmaster - jeg kender udmærket denne tåbelige regel, hvilket jo er skyld i hele min "vrede". Grenes burde alliere sig med en kunstkender som hver måned v.h.a. en slags veto-ret kunne filtrere de værste "kopister" fra. Det ER for dårligt at hvad som helst kan vinde - I kan IKKE forlange at Hr og Fru Danmark har nok indsigt i kunst til at kunne filtrere "kopister" fra!
webmaster
18. juli 2007, 10:42

Hej,

Siden her er jo netop lavet til alle malerantusiaster og kunstinteresserede, uanset niveau, og alle kan deltage med malerier og stemme.

Hilsen webmaster
pellemus
18. juli 2007, 13:31

...som at tale med en robot.
webmaster
19. juli 2007, 16:23

Kunstnerklubben er lavet for alle, ikke kun profesionelle. Brugerne herinde skal hygge sig med deres kunst, og konkurrencen er en del af dette. Vi har lavet et sted hvor man kan vise sine ting og se andres, uanset nieveau. Der er hver måned et maleri der bliver valgt af kustoden, men "stemme konkurrencen" er fundamentalt styret af hvad folk syntes er pænest, og det uanset om det i andres øjne ikke er teknisk godt eller lign.

Hilsen
Webmaster
pellemus
19. juli 2007, 17:00

Joh, men det VED JEG JO GODT alt sammen.
Det er helt fint med motiverne... - reglerne er bare alt for simple til at det fungerer i praksis. Det går altså ikke at man kan indsende kopier og score penge på det! - er det kun mig der kan se det?
Lwnn
19. juli 2007, 21:35

Altså Steen, Du bruger FOR mange kræfter på noget du end ikke selv gider deltage i. Det er ikke alle kampe der skal kæmpes. Se det på den måde at de som har øvet sig på at lave kopier vil på et tidspunkt få lyst til at prøve kræfter med egne ideer - Helt naturlig udvikling, og så er det jo heller ikke værre - Nyd det forholdsvis gode vejr og mærk solen brug ikke din energi på dette.
pellemus
19. juli 2007, 22:01

Du har ret - I rest my case.
Jeg kan forresten godt lide de figurer du har i dine seneste billeder Lilli, keep it up!
Bette
10. august 2007, 13:32

Jeg vil give dig ret pellemus, at dem som har en stor familie og vennekreds kan bar få alle til at stemme på sit billede, og dermed bliver det ikke retfærdig.
Det kunne være rart hvis man kunne få vuderet sine billeder, som ny ud i malerkunsten er det svært at vuderer om det er helt hen i skoven det man laver.
Hvis i har lyst til at se hvad jeg har malet er i meget velkommen til at kikke ind på min hjemmeside: bettes-palette.dk som sagt har jeg kun malet med acryl siden jul.

Venlig hilsen Bette.
Bette
10. august 2007, 13:34

undslyld jeg fik ikke skrevet hele adressen men her er den:
http://www.bettes-palette.dk
wesst
6. september 2007, 13:36

Tja, jeg er nu faktisk enig med webmaster i, at det er fint nok at alle kan vinde - dette er jo ikke et super-seriøst kunst-site, men for alle - også (måske især?) hygge-/hobbykunstnere. Det er netop derfor det er fint, at der OGSÅ er et ''kustodens valg'', fordi alle jo godt ved, at man kan kapre konkurrencen ved at få venner og familie til at stemme.

Selv kommer jeg ikke herind så tit, netop fordi der ikke sker så meget. Det ville være fedt, hvis man kunne skrive kommentarer til hinandens billeder, så man havde mulighed for at få feedback - så tror jeg, det ville blive brugt noget mere.

MVH Stine
billeder på: www.stine.stenfatt.com
Smakki
7. september 2007, 16:21

Jeg syntes også at billedet ikke er kønt, og det er også uretfærdigt at dem med størst familier, og flest computere skal vinde, når vi andre prøver på ærlig vis.
Natur-akryl
27. oktober 2008, 17:07

Kan dere stemme på meg?? eg har malet titanic..:-) hadde satt stor pris på det, er med i månadens konkuranse:-)
helle76
6. november 2008, 11:05

Bette - hvis du vil have dine billeder vurderet, kunne du deltage i udstillinger med åben censurering. Det er som regel meget spændende at høre kritikken og interessant at høre "eksperters" vurdering - om den vurdering så er rigtig eller forkert?? Tjaa - Men det er som regel konstruktiv kritik - man kan få meget ud af...
rasmusg.dk
9. december 2008, 09:42

hvad med det her.... er det kunst???

http://www.youtube.com/watch?v=ea6X3b5Fqfc
Katjas
11. december 2008, 18:47

det er faktisk ikke helt fair!

Skriv dit eget indlæg:
Du skal logge ind før du kan skrive indlæg.

_